Regulamin

REGULAMIN LABORATORIUM INTERNETOWEGO

foto-korekt.pl

 

SPIS TREŚCI:

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

USŁUGI ELEKTRONICZNE W LABORATORIUM INTERNETOWYM

 

WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY WYKONANIA USŁUGI

 

SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA WYKONANIE USŁUGI

 

KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU WYKONANEJ USŁUGI

 

REKLAMACJA USŁUGI

 

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

 

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

 

DANE OSOBOWE W LABORATORIUM INTERNETOWYM

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

 

Laboratorium Internetowe www.foto-korekt.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.

 

1.POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1.1.Laboratorium Internetowe dostępne pod adresem internetowym www.foto-korekt.pl prowadzony jest przez Adama Wosika prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Studio Design Adam Wosik wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: Studio Design Adam Wosik ul.B.Chrobrego 38/161 40-881 Katowice NIP 6342504149 REGON 241586074, adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., numer telefonu: 322537145. Wpis do GIODO pod nr. 017082/2013.

 

1.2.Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Laboratorium Internetowego (z wyjątkiem pkt. 11 Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców).

 

1.3.Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Regulaminie Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania. Dokonując rejestracji w programie elektronicznych zamówień Fotosender  lub Websender Usługobiorca posiada wybór w zakresie wyrażenia zgody  na przetwarzanie danych osobowych związanych z realizacją zamówień dokonywanych w Laboratorium Internetowym, w zakresie wyłącznie niezbędnym dla wykonania zamówienia. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta przez Laboratorium Internetowe. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Dane osobowe na każdym etapie świadczenia usług przez Laboratorium Internetowego oraz po ich zakończeniu są chronione zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich. Na żądanie klienta , Laboratorium Internetowe usunie konto Usługobiorcy z programu Fotosender niezwłocznie po otrzymaniu maila z taką prośbą.

 

1.4.Definicje:

 

DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

 

FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w programie Fotosender lub poprzez stronę http://fotokorekt.fotosender.com/fs/websender/ umożliwiający utworzenie Konta.

 

FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w laboratorium Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia na wykonanie usługi, w szczególności poprzez dodanie zdjęć do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy wykonania usługi, w tym sposobu dostawy i płatności.

 

KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.

 

KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).

 

KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.

 

NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.

 

USŁUGA – dostępna w Laboratorium Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy wykonania usługi między Klientem a Sprzedawcą.

 

REGULAMIN – niniejszy regulamin Laboratorium Internetowego.

 

LABORATORIUM INTERNTOWE - laboratorium internetowe Usługodawcy dostępne pod adresem internetowym: www.foto-korekt.pl na platformie fotosender lub websender

 

SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – Adam Wosik prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Studio Design Adam Wosik wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń:

 

Studio Design Adam Wosik ul.B.Chrobrego 38/161 40-881 Katowice NIP 6342504149 REGON 241586074, adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., numer telefonu: 322537145

 

UMOWA WYKONANIA USŁUGI – umowa wykonania usługi wywołania zdjęć zawierana albo zawarta między Usługobiorcą a Usługodawcą za pośrednictwem Laboratorium Internetowego.

 

USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Laboratorium Internetowego.

 

USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.

 

USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dziennik Ustaw z roku 2014 poz. 827 z późniejszymi zmianami).

 

ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy na wykonanie usługi z Usługodawcą.

 

 

2.USŁUGI ELEKTRONICZNE W LABORATORIUM INTERNETOWYM

 

2.1.W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia.

 

Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) kliknięciu pola „nowy użytkownik”, (2) wybraniu zdjęć do wykonania usługi i kliknięciu przycisku "Dalej"; "Dalej" oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta i wysłania zdjęć ,przycisk "wyślij" oraz poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło i login. W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.

 

Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia  rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego zdjęcia do elektronicznego koszyka w Laboratorium Internetowym. Złożenie Zamówienia na wykonanie usługi następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) wybraniu zdjęć do wykonania usługi wykonania odbitek i (2) kliknięciu na stronie Laboratorium Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „wyślij” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Laboratorium Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy wykonania zdjęć: Zdjęcia, ilość Zdjęć, miejsce i sposób dostawy Zdjęć, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.

 

 

2.2.Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 11.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 7.0 i wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 12.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript. Windows XP lub nowszy.

 

2.3.Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Laboratorium Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

 

2.4.Tryb postępowania reklamacyjnego:

 

Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Laboratorium Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w pkt. 6 i 7 Regulaminu) Usługobiorca może składać na przykład:

 

pisemnie na adres: Studio Design Adam Wosik ul. B.Chrobrego 38/161 40-881 Katowice

 

w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

 

Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

 

Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

 

3.WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY WYKONANIA USŁUGI

 

3.1.Zawarcie Umowy wykonania usługi między Usługobiorcą, a Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą programu fotosender lub websender w Laboratorium Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.

 

3.2.Cena Usługi uwidoczniona na stronie Laboratorium Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Usługi będącej przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Laboratorium Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową wykonania Usługi.

 

3.3.Procedura zawarcia Umowy wykonania Usługi w Laboratorium Internetowym za pomocą Formularza w programie Fotosender lub poprzez stronę www (Websender).

 

Zawarcie Umowy wykonania usługi między Usługobiorcą, a Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Laboratorium Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.

 

Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Laboratorium Internetowe Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa wykonania usługi między Usługobiorcą, a Usługodawcą.

 

3.4.Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy wykonania usługi następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Laboratorium Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy wykonania Usługiy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Laboratorium Internetowego Usługodawcy.

 

4.SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

 

4.1.Usługodawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy wykonania usługi:

 

Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.

 

Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.

 

 

Bank: Przykładowy Bank Millenium

 

Numer rachunku: 69 1160 2202 0000 0001 6321 1277 .

 

Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu przlewy24.pl– możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Sposoby płatności” oraz na stronie internetowej http://przelewy24.pl

 

 

Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu przelewy24.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:

 

DialCom24 Sp. z o.o.Adres firmy: 60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15 NIP 781-173-38-52, REGON 634509164 Sąd Rejonowy Poznań, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000306513, wysokość kapitału zakładowego: 1 697 000

 

4.2.Termin płatności:

 

W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką przy odbiorze osobistym, płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

 

 

 

5.KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU

 

5.1.Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 

5.2.Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa wykonania usługi stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce „Odbitki online/Dostawa” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową wykonania usługi.

 

5.3.Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

 

5.4.Usługodawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:

 

Przesyłka pocztowa

 

Przesyłka kurierska

 

Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. 3-go Maja 36 40-097 Katowice w Foto-Korekt – w Dni Robocze, w godzinach od 09:00 do 17:00.

 

5.5.Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 7 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:

 

W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.

 

5.6.Termin gotowości wykonania usługi do odbioru przez Usługobiorcę – w przypadku wyboru przez Usługobiorcę odbioru osobistego Produktu,Usługa będzie gotowa do odbioru przez Usługobiorcę w terminie do 3 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Usług o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 3 Dni Roboczych. O gotowości Usługi do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:

 

W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.

 

W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

 

6.REKLAMACJA WYKONANIA USŁUGI

 

6.1.Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem Usługobiorcy, jeżeli wykonana usługa ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.

 

6.2.Usługodawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Usługę bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Usługodawcy z tytułu wady wykonania usługi oraz uprawnień Usługobiorcy są określone na stronie Laboratorium Internetowego w zakładce Regulamin/Reklamacja Wykonania Usługi.

 

6.3.Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:

 

pisemnie na adres:Studio Design Adam Wosik ul. B.Chrobrego 38/161 40-881 Katowice;

 

w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

 

6.4.Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową wykonania usługi ; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przezUsługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

 

6.5.Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Usługodawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.

 

6.6.W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Usługodawcę do reklamacji Usługobiorcy lub do wykonania uprawnień Usługobiorcy wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu wykonania usługi do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Usługodawcę o dostarczenie Produktu na koszt Usługodawcy na adres ul. 3-go Maja 36 40-097 Katowice nazwa punktu : Foto-Korekt.

 

6.7.Prośba o dostarczenie Produktu wykonania usługi, o której mowa w pkt. 6.6 Regulaminu nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 6.5 Regulaminu.

 

7.POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

 

7.1.Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.phporaz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

 

7.2.Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

 

Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).

 

Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

 

Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

8.PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 

Złożone zamówienie jest dla Usługobiorcy wiążące. Ponieważ zawarta umowa dotyczy świadczeń o indywidualnych właściwościach określonych przez Usługbiorcę w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą Klientowi, niezależnie od jego statusu prawnego, nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy przewidziane dla umów zawieranych na odległość (art. 10 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów i odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (t.j. Dz. U. 2008, Nr 10, poz. 8 ze zm.).

 

9.POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

 

9.1.Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.

 

9.2.Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

 

9.3.W wypadku Klientów nie będących konsumentami Usługodawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.

 

9.4.Z chwilą wydania przez Usługodawcę Produktu Wykonania Usługi przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

 

9.5.W razie przesłania Produktu wykonania usługi do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

 

9.6.Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.

 

9.7.W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.

 

9.8.Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.

 

9.9.Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.

 

10.DANE OSOBOWE W LABORATORIUM INTERNETOWYM

 

10.1.Administratorem danych osobowych Usługobiorców/Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedawca.

 

10.2.Dane osobowe Usługobiorców/Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu Internetowego zbierane są - zgodnie z wolą Usługobiorcy/Klienta - w celu realizacji Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej, a także Shoper.pl ; R2G.pl (broker firm kurierskich); DialCom24 Sp. z o.o. (przelewy24.pl)

 

10.3.Możliwi odbiorcy danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego:

 

W przypadku Klienta, który korzysta w Laboratorium Internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.

 

W przypadku Klienta, który korzysta w Laboratorium Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.

 

10.4.Usługobiorca/Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Żądanie w tym zakresie może zostać złożone na przykład:

 

pisemnie na adres:Studio Design Adam Wosik ul. B.Chrobrego 38/161 40-881 Katowice

 

w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

 

10.5.Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy wykonania usługi lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Dane niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej wskazane są także każdorazowo na stronie internetowej Laboratorium Internetowego przed zawarciem danej umowy.

 

11.POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

11.1.Umowy zawierane poprzez Laboratorium Internetowe zawierane są w języku polskim.

 

UA-88202906-1